Driftsledelse i service og administration

Hvordan får du bedre styr på samspillet mellem mennesker, opgaver og efterspørgsel fra kunder, borgere, samarbejdspartnere osv.? Driftsledelse er en disciplin som de færreste praktikere har tilegnet sig på skolebænken, og få har læst op på siden, idet litteraturen på området er sparsom. Det er noget af et paradoks, når erfarne driftsledere understreger, at det første vigtige skridt mod at skabe resultater i driften grundlæggende er at forstå, hvad driftsledelse egentlig er.

Thomas Bøhm Christiansen, partner i Carve, giver i denne artikel et bud på driftsledelsens 4 P’er, som beskriver de fire væsentligste discipliner, som en driftsleder skal håndtere. Start her, hvis du vil blive klogere på, hvad driftsledelse er, og hvilke knapper der er at skrue på ift. at skabe resultater i den daglige håndtering af opgaver – til gavn for såvel kunder og medarbejdere.

Læs mere om vores gå-hjem-møder her

4 + 12 =