4 veje mod at levere bedre til dine kunder/borgere

GÅHJEMMØDER OM DRIFTSLEDELSE FREM TIL SOMMER 2020

Er du teamleder, afdelingsleder, chef eller specialist og savner indspark ift. hvordan ledelse af de daglige opgaver, udviklingsaktiviteter og ressourcer kan forbedres? Er du nysgerrig på ledelse af serviceprocesser og administration? Driftsledelse er evnen til konsistent at levere maximal værdi til kunden med et minimum af ressourcer, og kan være en både svær og til tider overset disciplin – på trods af, at disciplinen har dokumenteret effekt på kundetilfredshed og –loyalitet.

Carve Consulting inviterer til en række gåhjemmøder med fokus på driftsledelse. Ambitionen er, at du får inspiration om
driftsledelsesdisciplinen samt lejlighed til at diskutere faglige udfordringer. Til hvert møde er der konkrete og anvendelige
handouts til at tage med hjem for yderligere at booste arbejdet med driftsledelse i din organisation.

Hvorfor driftsledelse?

I Carve skaber vi værdi for organisationer i krydsfeltet mellem teknologi, processer og mennesker. Som konsulenter ser vi igen og igen, hvordan driftsledelsesdisciplinen – at konsistent levere maximal værdi til kunden med et minimum af ressourcer – er afgørende for at lykkes med de strategiske initiativer, som på daglig basis lander hos ledere og medarbejdere. Alle strategiske tiltag skal brydes ned til det ‘nemme og enkle’ i den daglige drift for at blive til virkelighed. Derfor har ‘ledelse af den daglige drift’ brug for opbakning og anseelse. Vi håber, at du vil være med og bidrage!

Temaerne for de 4 gåhjemmøder er – med mindre vi bliver klogere og tilpasser dem

  • Driftsledelse som disciplin – Hvad er disciplinen driftsledelse og hvad er det vigtigt at have styr på?
  • Forstå dine processer – Hvad er processer og hvorfor er forståelsen afgørende for en effektiv og kundefokuseret drift?
  • Kompetent kapacitet – Roller, træning og løbende udvikling
  • Mål med mening – Hvorfor de rige ikke altid har det sjovest

Programmet på gåhjemmøderne er altid opbygget med flg. indhold:

  • Velkommen v. Carve Consulting
  • Teoretisk indspark og anvendelige modeller
  • Pause med snack
  • Besøg af gæst, som til dagligt bevæger sig i driften
  • Tak for i dag

Vi skaber rum for gode diskussioner, læring og eftertanke – og sørger selvfølgelig for den gode forplejning. Glæd dig til at styrke dit netværk og dét vi kalder din driftslederrolle.

Tilmelding

Deltagelsen er gratis, og du vælger selv om du vil deltage i et enkelt, flere eller alle 4 gåhjemmøder.

Bliver du forhindret, så meld gerne afbud via mail info@carve.dk, så andre kan få glæde af indsparket.

 

Praktiske oplysninger

Gåhjemmøderne finder altid sted midt i byen, lige ved Nørreport Station. Grundet den store interesse for gåhjemmødet den 21. januar, har vi flyttet dette arrangement til møde- og konferencestedet Kosmopol. Kosmopol ligger lige ved Nørreport Station på adressen Fiolstræde 44.

21. januar 2020 15.00-17.00

DRIFTSLEDELSE SOM DISCIPLIN

I hverdagen skal du som leder favne og lede mange forskellige typer af opgaver: De rutineprægede kerneopgaver, analyserne,
udviklingsopgaverne, notaterne og brandslukningen, som kræver øjeblikkelig handling. Du får her mulighed for at undersøge, hvordan netop du håndterer driftsledelsens 4 P’er og hvordan driften kan forbedres.

  • Hvad er driftsledelse og hvad er det vigtigt at have styr på?

  • De 4 P’er i driftsledelse

  • Driftsledelse i Nordea v Head of Banking Operations, Maria Palsmark

Tilmelding 21. januar

10. marts 2020 15.00-17.00

FORSTÅ DINE PROCESSER

Til dette gåhjemmøde fokuserer vi på processer og procesforståelse, fordi det er en væsentlig vej til at levere bedre til kunder og borgere. Og en vej mod at imødekomme stigende krav om korte leveringstider, transparens og compliance krav. Via relevant teori og modeller og diskussioner kommer vi nærmere på at forstå dine processer bedre.

  • Hvad er processer og proces-arketyper?

  • Hvorfor er procesforståelse og overblik
    afgørende for effektiv driftsledelse?

  • Processerne, der blev væk

  • Gæst fortæller om sine erfaringer med
    driftsledelse

Tilmelding 10. marts

21. april 2020 15.00-17.00

KOMPETENT KAPACITET

Har du tilstrækkelige ressourcer og kapacitet i teamet – og endnu vigtigere, har du ‘kompetent kapacitet’? Denne eftermiddag dykker vi ned i, hvordan man på et styringsmæssigt plan bedre kan lede op- og nedad ved at skabe overblik over reelle ressourcer og kompetent kapacitet. Her spiller digitalisering en større og større rolle, så denne vej besøger vi naturligt også.

  • Hvad er kompetent kapacitet

  • Digital kompetent kapacitet

  • Kompetent kapacitet i Nykredit ved Senior Project Consultant, Proces Development & UX, Astrid Gadegaard

Tilmelding 21. april

26. maj 2020 15.00-17.00

MÅL MED MENING

Teknologi, infrastruktur og data kan leve deres eget liv. Hvordan får vi infrastruktur til at understøtte forretningen, samtidig med, at vi leverer rapporter, som er både menings- og læringsfyldte og bidrager til monitorering af driften. 

  • Alle mål har et formål, men hvilket?

  • Forskellige niveauer af modenhed i infrastruktur giver forskellige muligheder, men også udfordringer

  • Mål med mening ved Direktør i Styrelsen for International Rekruttering og Integration (SIRI), Kasper Kyed

Tilmelding 26. maj