Driftsledelse
VidenEr du teamleder, afdelingsleder, chef eller specialist og savner indspark ift. hvordan ledelse af de daglige opgaver, udviklingsaktiviteter og ressourcer kan forbedres? Er du nysgerrig på ledelse af serviceprocesser og administration?
Driftsledelse er evnen til konsistent at levere maximal værdi til kunden med et minimum af ressourcer, og kan være en både svær og til tider overset disciplin – på trods af, at disciplinen har dokumenteret effekt på kundetilfredshed og –loyalitet.
Find mere viden og disciplinen driftsledelse her.
Introduktion til driftsledelse
– få overblik over disciplinen
Læs artikel ‘Driftsledelse i service og administration – et bud på en afklaring’ af partner Thomas Bøhm Christiansen og kom i gang selv via handout.
Processer – inspiration til at forstå og designe processer bedre
Se webinar (start evt. direkte på oplæg 10:25 inde)
Læs artikel ‘Processer – En disciplin i D4P, Driftsledelsens 4 P’er’ – Hent artiklen
Læs artiklen fra effektivitet ’End2end process redesign med brugerbehov som førsteprioritet – Hent artiklen
Performance management – inspiration til at arbejde med målinger og mål
Se præsentationen v. Matilde E. Kjærulff “Mål med mening” samt præsentationen v. gæst ‘Kasper Højvang Kyeds “Sæt mål med omtanke” og kom i gang selv via handout
People – inspiration til at skabe værdiskabende medarbejdere
Se præsentationen v. Anne-Katrine Rubæk ”Skab mening for medarbejderne”
Driftslederens adfærd – få inspiration til nærværende og inspirerende driftsledelse
Materiale følger
Driftsledelse efter COVID-19 – vil det være anderledes?
Læs artiklen: Driftsmodel og driftsledelse efter COVID-19 – centrale spørgsmål til overvejelse.